vrijdag 1 mei 2015

Update geen suiker

Heej!
Ten eerste echt heel erg sorry dat ik zo weinig post. Ik heb het gewoon heel druk met school en daar baal ik er van.
En dan nu waar dit artikel echt over gaat...
Twee maanden geleden schreef ik dat ik de komende 2 maanden geen suiker ging eten. Hier even een update omdat de twee maanden om zijn :)
Ik voel me heel erg goed en eigenlijk veel gezonder. Niet perse omdat ik ben afgevallen ofzo (want dat is helaas niet echt zo) maar het geeft me gewoon een goed gevoel om geen suiker te eten. Elke keer als ik nee zeg tegen iets lekkers voelt weer als een overwinning en dat is zeker een goed gevoel!

Nou denk je misschien, hoe hou je dat vol?? Eigenlijk weet ik dat zelf ook niet helemaal. Ik denk dat ik mezelf er gewoon aan blijf herinneren waarvoor ik het doe. Dat helpt altijd wel voor mij. Ook helpt het voor mij dat ik het samen met iemand doe, in dit geval mijn moeder. Doordat je het samen doet heb je het gevoel dat je niet alleen staat hierin. Zo ontneem je een deel van de moeilijkheid ervan.
Ik zoek ook altijd als het niet zo lekker gaat naar motiverende quotes die me kunnen helpen. Zoals bijvoorbeeld deze:





Ik heb nu vakantie, al bijna een week en nog een week te gaan. Ik sport nu ook meer, elke dag minstens een half uur. Dat lukte voor de vakantie niet vanwege school. Het helpt wel echt om je gezonder en fitter te voelen. Doordat ik geen suiker eet voel ik me natuurlijk al wel fitter maar ik merk dat nu ik het beide doe ik me echt heel goed voel. Dus wat ik twee maanden terug schreef, dat als je het allebei doet het het beste is, voor mij echt geldt.

Ik probeer hier echt niet mee op te scheppen of te zeggen kijk eens hoe goed ik dat doe, zeker niet. Maar ik merk dat het mij goed doet en ik hoop dat ik misschien hiermee iemand inspireer om dit ook te doen, in welke vorm dan ook. X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten