maandag 11 mei 2015

Essence ~ the gel nailpolish

Een tijdje geleden was ik met een vriendin samen in de Kruidvat. We zagen tot onze blijdschap dat Essence nu gelnagellak waar je geen lamp voor nodig hebt. Alleen we dachten dat het gewoon met een gekleurd lakje was omdat geen we andere lakjes zagen die hier voor nodig waren (dat komt omdat deze uitverkocht waren en we dus niet goed genoeg hadden gekeken). Eenmaal thuis aangekomen probeerden we het maar het snappen deden we het niet. Het was heel doorzichtig en leek niet op gelnagellak hoe wij het ons hadden voorgesteld. Dus ben ik gaan googelen. Ik zag dat je er een speciale base en top coat voor nodig had.
Een paar dagen daarna ben ik weer gaan kijken en ook nog in andere Kruidvats maar ze waren overal uitverkocht. Vandaag moest ik iets anders halen in de Kruidvat en gelukkig waren ze er nu wel. En daar komt ook nog bij dat alle nagellak van Essence nu 1+1 gratis is. Lekker voordelig!


Dit zijn de base en top coat en het nagellakje dat ik had gekocht in de kleur 02 bubble gum.


Zo ziet het eruit op mijn nagels als je van alle drie een laagje hebt aangebracht. Ik heb van het gekleurde lakje twee laagjes gedaan, dan komt de kleur iets beter naar voren.

En nu... mijn mening! Ik vind het ten eerste heel fijn dat hier geen lamp voor nodig is want dat scheelt enorm veel geld en ruimte en ik vind het handiger :) De eerste indruk die ik heb van de gellak is positief. Het voelt en lijkt echt een laagje op je nagel en eigenlijk zoals ik het me had voorgesteld. Ik vind het er ook heel mooi uitzien.
Nou vind ik het wel jammer dat het gekleurde lakje nog steeds zo doorzichtig is, ondanks dag je er meerdere laagjes op doet. Maar dat ligt waarschijnlijk aan dit lakje en het heeft dus niks te maken met de gellak zelf.
Het kan er misschien aan liggen dat ik het niet lang genoeg heb laten uitharden, maar als ik de nagellak eraf trek, blijft er wel een soort van laagje op je nagel achter waar je echt nagellakremover voor nodig hebt om het eraf te halen.
Wel moet ik zeggen dat ik erg blij ben met de kwaliteit en hoe snel het opdroogt. Want ik stootte toen het net een beetje droog was ergens tegenaan, maar het bleef in vergelijking met gewone nagellak nog redelijk zitten.

Al met al ben ik best tevreden over deze gellak van Essence en ik ben heel benieuwd naar de andere gellakjes :)
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Dankjewel voor het lezen! X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten